Американският гигант на сладкарската продукция "Марс Ригли" (Mars Wrigley) поднесе извинения и увери, че зачита суверенитета на Китай, след като реклама за неговите десерти "Сникърс" представи Тайван в качеството на "страна", предаде Франс прес, цитирана от БТА.

Китай смята 23-милионния остров, управляван от друг режим, за част от своята територия, която трябва да бъде обединена с останалата, и се противи на всякакво международно признаване на Тайпе.

Промоционално видео, свързващо сникърсите с южнокорейската музикална група Би Ти Ес, приключва с думите: "предлагани единствено в следните страни", придружени със знамената на Южна Корея, Малайзия и Тайван. Клипът не е предназначен за пазара на континентален Китай, но китайски интернет потребители започнаха полемика по този повод в социалните мрежи.

"Гледаме на това много сериозно и поднасяме искрени извинения", "зачитаме суверенитета и териториалната цялост на Китай", заяви "Марс Ригли" в комюнике, поместено на официалния акаунт на "Сникърс Чайна" в социалната мрежа Уейбо.

После "Сникърс Чайна" допълни в Уейбо: "На света има само един Китай и Тайван е неотделима част от китайската територия".

"Марс Ригли" съвсем не е първата чуждестранна компания, поднасяща извинения в Китай след дипломатически гафове от страх да не изгуби достъпа си до огромния местен пазар, допълва АФП.