Даймлер (Daimler) започна силно 2021-а отчасти благодарение на продажбите на ключовата си марка автомобили Мерцедес-Бенц (Mercedes-Benz), коитo са нараснали с 10,5 процента през януари спрямо предходния месец. Това съобщи днес германският автомобилостроител, цитиран от ДПА.

Даймлер е продал 178 679 автомобила Мерцедес-Бенц през първия месец на годината, според данните, публикувани на сайта на компанията с централа в Щутгарт, допълва БТА.

Продажбите на ванове също са се увеличили със 7 процента през януари, за да достигнат 23 104 автомобила, а подразделението за автомобили Смарт (Smart) е продало 2733 коли, което е растеж с 29,06 процента.

Даймлер отчита на месечна основа данните за продажбите на едро на автомобили и ванове с марка Мерцедес-Бенц и компактната серия Смарт. Окончателният брой на продадените превозни средства на клиенти ще бъдe оповестен при публикуването на резултатите на автомобилостроителя за четвъртото тримесечие.

Продажбите на автомобили Мерцедес-Бенц са се понижили със 7,5 процента до 2,16 милиона превозни средства.

Китай е бил ключов пазар за Даймлер и други европейски автомобилостроители по време на кризата, тъй като страната е овладяла в голяма степен разпространението на вируса.

Китайската асоциация на производителите и търговците на леки коли (CPCA) съобщи, че продажбите на автомобили на дребно в страната са се повишили до 2,18 милиона, което е растеж с 25,6 процента спрямо същия период на миналата година.

Най-тежкият период на здравната криза в Китай беше през първите няколко месеца на 2020 година.