Продажбите на електрически автомобили в Германия са се утроили през 2020 година благодарение на големите премии за закупуването им и вече са достигнали 1 процент от автопарка в страната, съобщи Федералната служба за автомобилен транспорт (KBA), цитирана от Франс прес.

Това е впечатляващо увеличение в момент, когато автомобилостроителите полагат усилия да предлагат много повече опции под натиска на европейските норми. Още повече, че през 2020 години пазарът се срина с близо 20 процента заради пандемията от Covid-19, посочва федералната служба, която в петък ще публикува цялостни данни за тази година.

Като се включат хибридните коли, продадените електромобили са били 395 000 или 13,5 процента от новите регистрации. Този дял през третото тримесечие е достигнал 22 на сто.

Марката Фау Ве (VW) на групата Фолксваген (Volkswagen), която инвестира над 30 милиарда евро в електромобили, е начело с дял от 17 на сто от продадените коли с електрическо задвиждаве и 24 на сто изцяло електрически.

Близо 9 процента от продажбите на изцяло електрически коли и 4 процента от пазара на коли с електрическо задвижване принадлежат на пионера в тази област, Тесла (Tesla).

В края на 2020 година 1,2 на сто от автомобилите по германските пътища са били задвижвани от батерия спрямо 0,5 на сто година по-рано.