Възстановяването на дейността на "Летище Стара Загора" е неефективно, нецелесъобразно, икономически неизгодно и не може да доведе до очакваните последици за развитието на града. Тази преценка е базирана на ред причини и обстоятелства.

Това се казва в отговор от 9 април 2020 г. на министъра на икономиката Емил Караниколов на въпрос на депутата от БСП Георги Гьоков за намеренията на Държавна консолидационна компания (ДКК) ЕАД за бъдещето на "Летище Стара Загора" ЕАД.

В допълнение на въпроса на Гьоков за бъдещето на "Летище Стара Загора" ЕАД сега Караниколов казва, че няма как ДКК да е унищожила летище, което не съществува от десетилетия.

Миналия ноември (на 22 ноември 2019 г.) пак в отговор на депутатски въпрос Караниколов казва, че "предвид предимствата на локацията Стара Загора се отчита сериозен интерес от страна на заинтересовани потенциални инвеститори и изразява надежда скоро да има конкретен проект, който да развие мястото. "Не е никакъв проблем да възстановим летището, да се извадят пари и да се направи летището, би било проблем да направим един паметник, хубаво е да намерим оператор", отговаря тогава министърът.

Летище Стара Загора разполага с полоса 2550 метра и прилежаща територия 6000 дка., близо е до автомагистрала "Тракия" - на 3.5 км. Летището има лиценз за обслужване на международни полети. Преди години имаше планове за възобновяване на дейността на летището, отдаването му на концесия и превръщането му в логистичен хъб за карго и пътнически полети между Европейския съюз и Азия. Но тези планове бяха изоставени.

Ето какво обяснява днес министърът на икономиката за миналото, настоящето и бъдещето на неработещото летище:

- В исторически план, преди около 80 години, по време на Втората световна война, край град Стара Загора е функционирало военно летище, обслужвало нуждите на съюзниците на Българската държава по време на войната;

- През 50-те години на 20 век летищната инфраструктура е модернизирана според тогавашните стандарти и летището започва да обслужва вътрешни граждански полети, които поради липсата на сериозен интерес са били субсидирани от държавата, което в условията на планова икономика е било възможно. Летище Стара Загора никога не е обслужвало международни и товарни полети;

- Летище Стара Загора никога не е представлявало важен транспортен център и още през 80-те години не е разполагало с модерна инфраструктура. След инцидент със самолет, използван от Тодор Живков, е направен несполучлив опит за модернизация на пистата за излитане и кацане;

- След политическите и икономическите промени в страната през 90-те години, полетите са прекратени и търговското дружество "Летище Стара Загора" на практика не извършва летищна дейност. Същевременно в реалностите на пазарна икономика, субсидираните от държавата дейности са преустановени;

- През 2007 г. бившето летище Стара Загора официално и окончателно е закрито за полети за всякакъв вид въздухоплавателни средства. Това се е случило не поради лошо стопанисване, нито поради недалновидна политика, а поради отпаднала необходимост от това летищно съоръжение, още повече, че е установено несъответствието на летателното поле и съоръженията за излитане и кацане с изискванията за безопасна експлоатация.

- Инфраструктурата на Летище Стара Загора е била използвана частично от вертолетния полк, но след неговото преместване в Пловдив напълно е отпаднала необходимостта от това летище;

- Парашутните курсове и любителското авиопилотиране са се осъществявали чрез ОСО (Организация за съдействие на отбраната) към Министерство на отбраната, която структура е закрита в началото на 90-те години и никога не е била част от дейността на дружеството "Летище Стара Загора";

- В област Стара Загора има достатъчно писти или места, от които може да се осъществяват полети на селскостопански самолети или любителско авиопилотиране;

- Всички разработени до този момент идейни проекти за развитието на летище в  Стара Загора и водените многобройни разговори с потенциални инвеститори през последните четири години, никой от тях не е заявил официален интерес относно изграждането на летище на територията на гр. Стара Загора, както и изграждане на международен карго център или логистичен хъб между Европа и Азия. За тяхното реализиране ще бъдат необходими стотици милиони левове. Една такава инвестиция би била невъзвръщаема и нецелесъобразна и поради това тези проекти няма как да бъдат осъществени;

- "Държавна консолидационна компания" ЕАД (ДКК) няма как да унищожи нещо, което не съществува - в гр. Стара Загора действащо летище няма от десетилетия и няма разумна причина да бъде построено ново такова;

- Осигуряването на необходимите комуникации и инфраструктура за реализирането на проект за индустриална зона е технически възможно и такъв проект може да бъде осъществен;

- Изграждането на модерна индустриална зона на мястото на бившето летище би допринесло за икономическото и демографско развитие на гр. Стара Загора и цялата област. Инвестиционните намерения на ДКК са насочени към подобряване на бизнес средата, насърчаването на инвестициите и иновациите в производството.