Германският върховен съд реши днес, че хората, които са си купили коли Фолксваген (Volkswagen), снабдени с устройства за манипулиране на вредните емисии, и са изминали много километри, може да нямат право на обезщетение. Това е най-новото от поредица ключови дела, свързани със скандала дизелгейт, отбелязва Дойче веле, на която се позова БТА.

Според днешното решение на върховния съд на Германия собствениците на фолксвагени с манипулиращ софтуер трябва да получат по-ниско обезщетение или никакво, ако колите са навъртели голям километраж.

Решението означава, че ищецът, собственик на Фолксваген Пасат (VW Passat), изминал 255 000 километра, няма да получи нищо. Присъдата потвърждава по-ранно решение на по-ниска инстанция.

Освен това съдиите решиха, че Фолксваген няма да плаща обезщетение като процент от цената при покупка на кола в случаите, при които вече е дадена компенсация.

На 25 май съдът направи заключението, че германският автомобилостроител съзнателно е мамел клиентите си и че хората, които са купили автомобили с манипулиращо устройство, имат право на обезщетение.

Много въпроси обаче останаха нерешени като например дали трябва да бъдат компенсирани клиентите, които са купили коли след 2015 година или тези, които са приели предложението на компанията за отстраняване на проблема с манипулиращия софтуер.

По-късно съдиите трябва да се произнесат и по тези въпроси.

През април Фолксваген се съгласи да плати 830 милиона евро на 235 000 собственици на автомобили в Германия, за да избегне колективен иск.

Десетки хиляди потребители обаче не приеха сделката.

Междувременно Фолксваген отчете днес, 30 юли 2020 г., загуба след данъци от 1,54 милиарда евро (1,81 милиарда долара) през второто тримесечие заради пандемията, която спря работата на автомобилни заводи и затвори дилъри.