Забавените доставки, особено когато са подаръци за празници на близки хора, защото това са фиксирани дати, са най-честите проблеми за потребителите около коледните празници. Това коментира пред БНТ председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.

"Когато говорим за онлайн пазаруване, не можем да подминем и правото на потребителите за връщане при отказ от стоки, които са закупили, но не са харесали", категоричен е Маргаритов. Той допълни, че е важно искането за връщане на продукт да стане в писмена форма като имейл, а не само да се говори по телефона с търговеца.

Когато се позовава само на разговор, търговецът винаги може да се оправдае, че срокът за връщане е изтекъл и потребителят няма как да докаже, че не е прав, подчерта експертът.

"14-дневният срок за право на връщане започва да тече от получаването на стоката от потребителя, обясни Маргаритов. Той добави, че когато има забавяне, отговорността е на куриера.

Маргаритов каза още, че КЗП възнамерява да инициира законови промени през новата година, тъй като са получени многобройни жалби от потребители относно дефектни стоки. Той даде пример със следния казус - при закупуване на телекомуникационно устройство с дефект, месеци наред то седи при търговеца с опити за безуспешни ремонти, а потребителят се примирява с това, че е затворил определена сума пари за продукт, който не може да използва.

Маргаритов е категоричен, че тази практика трябва да се преустанови и затова се готвят законовите промени, без обаче да противоречат на европейското законодателство.