Комисията за защита на конкуренцията санкционира "Метро Кеш eнд Кери България" ЕООД с 14 972 320 лв. ( 2 % от общия оборот за 2017 година) за неразрешена сравнителна реклама. Комисията постановява прекратяване на нарушението и разпорежда в едноседмичен срок от влизането в сила на решението "Метро Кеш енд Кери България" ЕООД да го огласи за своя сметка в два национални ежедневника.

В хода на проучването по преписката, образувана по искане на "Лидл България" КД, КЗК установи, че в периода от 5 март до 25 юни 2018 г. "Метро Кеш eнд Кери България" ЕООД провежда имиджова рекламна кампания, която включва телевизионна, радио, интернет и външна реклама като част от рекламните послания (видеоклипове и текстови реклами) и към настоящия момент са налични на Фейсбук страницата и Ютюб канала на дружеството.

Комисията приема, че използваните в рекламата сюжети и послания като " ... Италианската /бирената/барбекю седмица свърши. Сега е азиатската/ чаената / веганската ...", ,Не сменяй вкуса, смени магазина. При нас италианската/бирената/барбекю седмицата е през цялата година. Метро. Имаме го.", посланията "Заповядай от 01 януари до 31 декември на бирена, италианска, азиатска, испанска, мексиканска, вегетарианска и каквато още седмица се сетиш. Метро.Имаме го." и други подобни в цялост представляват неразрешена сравнителна реклама.

По този начин се дискредитират и опетняват репутацията и доброто име, положението и дейностите на "Лидл България" и се създават предпоставки за извличане на нелоялно предимство от известността на конкурента и неговата практика да провежда "тематичните седмици", свързани с предлагане на продукти, характерни за определени традиционни кухни. Създава се възможност за пренасочване по недобросъвестен начин на потребителите от "Лидл България" към магазините на "Метро Кеш eнд Кери".