Една от най-известните германски компании за храни обяви, че ще преименува популярен сос заради расисткия подтекст на името му, предават Асошиейтед прес и БТА.

Кнор (Knorr) ще промени наименованието на своя "Цигойнерзос" (Zigeunersauce) или "цигански сос", кръщавайки го "Паприка сос унгарски стил", пише германският в. "Билд ам зонтаг".

Тъй като "цигански сос" може да се изтълкува отрицателно, решихме да дадем на нашия сос Кнор ново име, заяви Юниливър (Unilever), международната група собственик на марката Кнор.

До няколко седмици популярният лют сос, който е основен продукт в много германски домакинства, ще се появи в супермаркетите в страната с новото име, посочва вестникът.

Правозащитни организации от години призовават за ребрандиране на продукта, но през 2013 г. компанията отхвърли искането, припомня АП.