Вътрешен анализ на риска след първата от двете катастрофи на самолетите "Боинг" от модела 737 MAX показа, че е имало голяма вероятността от подобна спешна ситуация в пилотската кабина в рамките на следващите няколко месеца, според служител на Федералната авиационна администрация и други лица, запознати с въпроса, съобщава "Уолстрийт джърнъл".

Анализът на регулатора, който не беше докладван по-рано, показа, че "не би отнело много време", за да се случи неизправност като тази, с която се сблъскаха пилотите на самолета на авиокомпанията Lion Air, който катастрофира в морето край индонезийския остров Ява през есента на миналата година.

Въз основа на констатациите, Федералната авиационна администрация е решило, че би било достатъчно да информира пилотите за опасностите от неизправност на бордовия сензор, довел до това, че системата за управление на полета насочва надолу носа на самолета. Вярва се, че ако пилотите са били наясно с риска и са знаели как да реагират, е било приемливо да се даде време на "Боинг" и на регулаторите да проектират и одобрят постоянна софтуерна корекция на системата за контрол на полета MCAS, която беше замесена в катастрофата, съобщиха източниците на "Уолстрийт джърнъл".

Самата компания "Боинг" призна преди време, че най-вероятната причина за трагичните инциденти са грешки в софтуера на симулатора на самолета, известен като "Система за усилване на маневрените характеристики" (MCAS).

По-конкретно, анализът на FAA предполага, че предупреждението за пилотите би било достатъчно, за да предостави на компанията "Боинг" около 10 месеца за проектиране и прилагане на промени в системата MCAS, отбеляза пред "Уолстрийт джърнъл" лице, близко до американския самолетопроизводител.

"Боинг" е планирал да завърши промените до април, в рамките на този 10-месечен период, съобщи този източник на финансовото издание.