Снабдяването на магазините с компютри и смартфони се бави заради нарушаването на веригите за доставка от Китай заради епидемията от коронавирус, като експерти предупреждават, че някои компании подценяват последиците, пише днес в. "Файненшъл таймс", предава БТА.

Няколко компании за търговия с електроника са били информирани, че е необходимо до три пъти повече време, за да им бъдат доставени компютри и части. Експерти от бранша обясняват, че само онези марки, които могат да плащат повече и да работят в тясно сътрудничество с доставчиците на компоненти, като например Епъл (Apple) и Самсунг (Samsung), ще могат да си осигурят достатъчен производствен капацитет на фона на дефицитите по веригата.

Партньор в Австралия е уведомен от ключови производители, че доставките могат да отнемат до 14 седмици спрямо обичайните четири, посочва анализатор от компанията за технологични изследвания Каналис (Canalys).

Смартфоните, слушалките и компютрите са особено рискова група, тъй като търговците са склонни да поддържат налични по-малко от тези артикули поради честата поява на нови версии, според представител на консултантската компания Киърни (Kearney).

Времето за доставка на компютри Дел (Dell) до Австралия е удължено от обичайните три до пет седмици на 10 седмици, а таблетите и настолните компютри от серията Ейлит (Elite) на Ейч Пи (HP) са изчерпани в някои магазини.

Асоциацията на компаниите от сектора за електроника обяви миналата седмица, че членовете й са предупредени от доставчиците си да очакват средно триседмично забавяне на доставките.