Корпорацията Coca-Cola ще закрие около 200 марки, т.е. почти половината от общото си портфолио от 430 марки. Компанията обяви тези намерения при публикуването на финансовите си отчети за третото тримесечие. Сред планираните за закриване марки са диетичната напитка Tab Cola, кокосовата вода Zico и соковете Odwalla, както и редица регионални марки, предава Manager.bg.

Печалбата на компанията през третото тримесечие намалява с 9%, до 8,7 млрд. долара, но това все пак е знак за малко по-добро представяне в сравнение с второто тримесечие, когато спадът е бил с 28%. Нетната печалба за третото тримесечие е намаляла с 33%, до 1,7 млрд. долара.

До голяма степен тези резултати се дължат на факта, че значителна част от продажбите на Coca-Cola идват от кафенета, ресторанти и др., много от които бяха напълно затворени през цялото време в месеците с карантина по цял свят. На този фон компанията реши да се съсредоточи върху по-малко портфолио с оптимална комбинация от глобални, регионални и местни марки с най-голям потенциал, за да увеличи клиентската база и рентабилността си.

През август Coca-Cola представи мащабна програма за реорганизация след рекорден спад на продажбите през второто тримесечие на 2020 г. Програмата включва и съкращаване на 4 хиляди работни места в региона на Северна Америка.