Чешката пивоварна "Будейовицки Будвар" (Budejovicky Budvar), която води дълга съдебна битка с американския гигант "Анхойзер-Буш" (Anheuser-Busch) за използването на марката "Будвайзер" (Budweiser), е увеличила производството си до рекордни равнища през 2020-а година, съобщи Асошиейтед прес.

Хората са пили по-малко бира в баровете и повече вкъщи заради пандемията.

"Будейовицки Будвар", 125-годишната държавна пивоварна, обяви днес, че е увеличила продукцията си с 3 процента до 1,73 милиона хектолитра (45,7 милиона галона) през 2020-а.

Износът на пивоварната е нараснал с почти 3,5 процента миналата година, каза директорът Петър Дворак.

"Будвар" продава бирата си в около 80 страни, като през 2020-а година продажбите в Германия, един от ключовите пазари, са нараснали значително. Приходите също са ударили рекордно равнище, увеличавайки се с 1 процент от 2,8 милиарда крони (130 милиона долара) през 2019 година. Компанията не е публикувала данни за печалбата си през 2019 година.

Търсенето на бира в цистерни и бурета е намаляло през миналата година, тъй като баровете и ресторантите затвориха за дълго време, но "Будвар" е успял да задоволи търсенето на бутилирана бира, съобщи компанията.

Чешката пивоварна се разшири през последните години, за да произвежда над 2 милиарда хектолитра бира годишно. Тази инвестиция й даде възможност да реагира на драматичните промени на пазарите заради пандемията от коронавирус.