Много британски търговци на дребно се отказват да приемат стоките, върнати от клиенти в ЕС, тъй като би им излязло твърде скъпо да плащат митническите такси, за да ги транспортират обратно до Великобритания, информира Би Би Си.

За търговците на дребно е по-евтино да отпишат стойността на стоките, отколкото да се занимават с всички формалности, заяви Адам Мансел, ръководител на Британската асоциация за мода и текстил (UKFT).

Според информацията, цитирана от ДПА, една трета от стоките, закупени онлайн от клиенти от ЕС, са върнати обратно, а британските търговци на дребно трябва да попълват митнически формуляри и да плащат мита при връщането им обратно.

"Това е част от продължаващия дребен шрифт на сделката", уточни Мансел. Клиентите, които поръчват стоки от Великобритания до ЕС, се приемат за вносители. "След това куриерска компания чука на вратата, като ви дава фактура за митническо оформяне, която трябва да платите, за да получите стоките си", допълва Мансел.

Много клиенти избират да върнат стоката, защото не искат да платят митническата такса. Върнатите артикули се складират в Белгия, Ирландия или Германия.