"Бентли" очаква тази година да продаде над 10 000 луксозни автомобила и да не бъде нито на минус, нито на плюс, главно благодарение на съживяването на търсенето в Китай. Продажбите там са нараснали с 35% спрямо периода преди кризата с Covid-19, докато продажбите в Европа и САЩ са нараснали с 15%.

Британският производител и търговец на луксозни автомобили и джипове "Бентли" (Bentley Motors Limited), който е дъщерно дружество на "Фолксваген" (Volkswagen Group) обяви, че е наел пет карго самолета "Антонов", за да доставя автомобилни части за Обединеното кралство в случай на Брекзит без сделка.

Главният изпълнителен директор Ейдриън Холмарк каза, че компанията е прекарала две години в планиране, предава БНР.

"Имаме пет самолета "Антонов", които държим в резерв, за да летим с автомобилни части и автомобилни каросерии до фабриката ни в Манчестър".

Той допълни, че компанията е увеличила складираните резервни части за производство.

Компанията "Бентли", която произвежда скъпи спортни автомобили, купува 90 процента от частите от континентална Европа и продава около 24 процента от колите си в Европа, посочи Холмарк на среща "Бъдещето на автомобила", организирана от "Файненшъл таймс".

Компанията също потвърди, че е уредила допълнителни складове и е разработила нови логистични маршрути, в случай че традиционните методи за доставка не успеят.

Ако Великобритания не успее да постигне търговско споразумение с ЕС, "Бентли" ще може да понесе 10 процента вносно мито като увеличи цените и намали разходите. Това обаче би било по-малко вредно, отколкото нарушаване на доставките.

"Спирането на потоците е много по-опасно, отколкото митата заради Брекзит", каза Холмарк, имайки предвид спънките в доставките.