Алфабет (Alphabet), компанията майка на Гугъл (Google), обяви смесени резултати за третото тримесечие, като надмина очакванията на анализаторите за приходите, но разочарова с печалбата, предаде Асошиейтед прес.

В електронната търговия след официалните работни часове на борсите, акциите на холдинга поевтиняха с над 2 на сто.

Алфабет отчете печалба от 7,1 млрд. долара или 10,12 на акция, което е много под очакваните 8,7 млрд. долара, прогнозирани от експертите, анкетирани от Фактсет (Factset).

Приходите за тримесечието са скочили с 20 процента до 40,5 млрд. долара, надминавайки прогнозите за 40,3 млрд. долара. Цялостните разходи обаче са се увеличили по-бързо, с близо 25 на сто до 31,3 млрд. долара.

Капиталовите разходи са се повишили до 6,7 млрд. долара през отчетния период, тъй като Гугъл продължава да разширява централите си и да изгражда центрове за данни за облачните си услуги.

Алфабет прави повечето си пари от продажбата на таргетирани реклами в интернет, мобилни приложения и продукти на Гугъл, включително едноименната търсачка и платформата за видео стрийминг ЮТюб (YouTube).

Сега инвеститорите следят внимателно растежа на облачните услуги на компанията. Тримесечните приходи от тях не бяха оповестени отделно в тримесечните резултати, а включени в категорията "други приходи" от продукти като хардуер и покупки от магазина за мобилни приложения. Приходите в тази категория са нараснали до 6,4 млрд. долара от 4,6 млрд. долара през същото тримесечие на миналата година.

"Облачният" бизнес на компанията безспорно расте, макар да изостава от конкуренти като Амазон (Amazon) и Майкрософт (Microsoft), отбелязва АП.

Гугъл представи нова версия на смартфона си Пиксел (Pixel) и множество други хардуерни продукти миналия месец, отделяйки особено внимание на услугите на компанията, достъпни чрез устройствата. Чрез тях Гугъл получава повече информация за клиентите си, което в крайна сметка подхранва рекламния му бизнес. Продажбите на самите хардуерни продукти не са голям източник на доходи за компанията.