Алфабет (Alphabet), компанията майка на Гугъл (Google), обяви смесени резултати за четвъртото тримесечие, информира Асошиейтед прес.

Цифрите са под очакванията на Уолстрийт за приходите, но надвишават прогнозите за печалбата.

Печалбата през трите последни месеца на 2019 г. се е равнявала на 10,67 млрд. долара или 15,35 д. на акция, което е повишение спрямо 8,95 млрд. д. или 12,77 д. на акция през същия период на предходната година.

Нетните приходи са били 37,57 млрд. д. спрямо 31,84 млрд. д. в края на 2018 година.

Анализаторите очакваха печалба от 12,49 д. на акция и приходи от 38,4 млрд. долара, информира ФактСет (FactSet).

Алфабет печели по-голямата част от парите си от насочена реклама в интернет, мобилни приложения и продукти на Гугъл, включително едноименната търсачка и платформата за видео стрийминг ЮТюб (YouTube). Инвеститорите следят внимателно и растежа на облачния бизнес на Гугъл, както и плановете на концерна спрямо здравния сектор, след като през ноември купи компанията за фитнес трекери ФитБит (FitBit).

Това са първите резултати на Алфабет, откакто Сундар Пичай пое ръководството на холдинга след оттеглянето на съоснователите Лари Пейдж и Сергей Брин през декември. Дотогава Пичай бе начело на Гугъл.