Производителят на спортна екипировка Адидас (Adidas) ще продаде дъщерното си дружество Рийбок (Reebok), стана ясно от съобщение на германския концерн.

Решението е част от новата петгодишна стратегия на Аdidas. Компанията приключи своята оценка на стратегическите алтернативи за Reebok. В резултат на този преглед било решено да се стартира официален процес, целящ отделянето на Reebok.

"В бъдеще компанията възнамерява да насочи усилията си към по-нататъшно укрепване на водещата позиция на марката Аdidas на световния пазар на спортни стоки", се посочва в съобщението. Според него Аdidas ще докладва Reebok като прекратена дейност от първото тримесечие на 2021 г. нататък.

Повече подробности за стратегическия бизнес план на Аdidas до 2025 г. ще бъдат представени на 10 март 2021 г., когато официално ще бъде представена новата стратегия на компанията.

"Възможностите за дългосрочен растеж в нашата индустрия са изключително привлекателни, особено за емблематичните спортни марки", каза изпълнителният директор на Аdidas Каспер Рорстед. "След внимателно обмисляне стигнахме до заключението, че Reebok и Аdidas ще могат значително по-добре да реализират своя потенциал за растеж независимо един от друг. Ще работим усърдно през следващите месеци, за да осигурим успешно бъдеще на марката Reebok и екипа зад нея", каза още той.

Според източници на CNBC сделката вероятно ще възлиза на около 1 милиард евро (1,2 милиарда долара).

Как се стигна до раздялата?

Adidas придоби Reebok през 2006 година за $3.8 милиарда с намерението да увеличи приходите си от продажби на маратонки и дрехи. Продажбите на Reebok обаче се забавиха през следващите години и значително спаднаха през 2012-а.

През 2016 г. Adidas реализира план за обръщане на тенденцията за Reebok, наречен Muscle Up. Adidas заяви, че Reebok е реализирал печалба две години по-късно.

През третото тримесечие на 2020-а обаче нетните продажби на Reebok се свиха със 7% до 403 милиона евро (488 милиона долара), след 44% понижение през предходното тримесечие.