Постепенното възобновяване на работата на баровете в Европа, затворени от месеци заради пандемията от коронавирус, ще позволи на любителите на пивото да се възползват от един милион безплатни или предплатени бири.

Това е възможно в рамките на програми, разработени от пивоварите, за да помогнат на питейните заведения и да подкрепят собствените си продажби, съобщи Ройтерс. По време на самоизолацията и затварянето на баровете Анхойзер-Буш ИнБев (Anheuser-Busch InBev) и други компании обявиха програми, позволяващи на потребителите да купуват предварително бира и да се възползват от безплатна консумация при възобновяването на работата на заведенията.

Програмата на Anheuser-Busch InBev, наречена "Кафе кураж", бе лансирана първоначално в Белгия и позволи да бъдат продадени над 200 000 бири Стела Артоа (Stella Artois), Жупилер (Jupiler) и други. Впоследствие програмата беше разширена към двайсет други пазара в Европа, Бразилия и дори Хонконг. Това позволи да се наберат постъпления от над 6 милиона долара за барове, бирарии и ресторанти. Хайнекен (Heineken), вторият производител на бира в света, продаде 270 000 бири чрез различни купони и бонове, които могат да се разменят в баровете за питие.

Датският пивовар Карлсберг (Carlsberg) предпочете да предлага безплатни бири на клиентите на един бар, които си купят в супермаркетите бутилка или кенче бира по неговата програма.