На онлайн среща с представители на зимните ски курорти в България министърът на туризма Стела Балтова представи Правилата за прилагане на противоепидемични мерки при извършване на туристическа дейност през зимен сезон 2021/2022 и обсъди подготвения Здравен протокол за зимния сезон. Това съобщиха от Министерството на туризма (МТ).

Предстои съгласуването му с Министерството на здравеопазването и до дни той ще бъде окончателно утвърден, посочват от ведомството.

Основните мерки, които трябва да предприемат местата за настаняване, включват носене на маска от служители и посетители, регулиране и контрол на потока от гости в хотела, поставяне на информационни табели.

На този етап се предвижда сезонът да започне без изискването за представяне на зелен сертификат за достъп на туристите до ски съоръженията.

В рамките на срещата пред участниците са представени и резултати от представително проучване за нагласите на българите за предстоящия зимен сезон и намерението им за почивка.

74 процента от пълнолетното население на България оценява потенциала на зимния туризъм в страната като добър, казват от МТ. Малко над половината от запитаните - 54,6 процента, са на мнение, че българските зимни курорти отбелязват напредък и подобрение в предлаганите условия за туризъм.

В разгара на четвъртата COVID-вълна 12,8 процента заявяват, че планират поне едно туристическо пътуване или почивка през предстоящия зимен сезон 2021/22 г.

Изводите от проучването сочат, че традиционно пътуването като "турист" е в по-висока степен застъпено сред жителите на столицата и областните градове. Близо пет на сто от българите имат нагласата да пътуват в чужбина, независимо от пандемичната обстановка.

Най-голям потенциал за туристическия сектор към момента представляват хората на възраст между 18-44 год., които формират 80 процента от категорията на активно търсещите подходящи предложения. 37 процента от тях са в категорията с 2-3 хиляди лева месечен домакински доход.

Като цяло при планиране на почивката си, българинът се ръководи в голяма степен от преките си впечатления - 36 процента посочват като важен при избора фактор препоръка от близки и познати, а 34 на сто се опират на преки, лични впечатления от конкретно място, казват от Министерството на туризма.