Доставките на бира от Япония за Южна Корея са се сринали до нула през октомври заради продължаващото бойкотиране на японските продукти от южнкорейците на фона на влошените двустранни отношения. Това сочат публикувани днес официални данни, цитирани от Киодо и БТА.

Износът на японска бира за южнокорейския пазар е нулев за първи път от юни 1999 година, след като през септември потъна с 99,9 на сто, а през август - с 92,2 на сто на годишна основа.

През октомври миналата година Япония е доставила на съседката си пиво за 800,34 милиона йени (7,3 милиона долара), сочат данните на финансовото министерство.

Южна Корея е водеща експортна дестинация за японската бира, покривайки в стойностно изражение около 60 процента от общите доставки за чужбина през 2018 година.

Връзките между Токио и Сеул се сринаха до най-ниското ниво от години заради спор за обезщетения за принудителен труд по време на Втората световна война. Спорът прерасна в двустранен търговски конфликт, а бойкотът доведе до силно намаляване на южнокорейските туристи към Япония.

Кампанията по бойкотиране на японските марки - от дрехи до автомобили, обхвана масово южнокорейските потребители, след като през юли японското правителство затегна експортните правила за ключови материали, използвани от южнокорейските производители на чипове, припомня Киодо.