Слаби продажби тласкат автомобилната индустрия към криза
Продажбите на нови коли са намалели с над 5%
Световната автомобилна индустрия е изправена пред сериозна криза заради спад в продажбите на почти всички големи пазари. Това се посочва в ново проучване на Центъра за автомобилни проучвания към университета в Дуисбург - Есен, цитирано от ДПА.
Продажбите на нови автомобили в света са намалели с над 5 процента до 79,5 милиона единици през тази година. Това сочат публикуваните днес последни анализи, които включват данни и за май.
Това вероятно е най-резкият спад, наблюдаван от финансовата криза през 2008 година.
Глобалният спор за митата и санкциите, започнат от президента на САЩ Доналд Тръмп, е основната причина за това развитие, заяви водещият автор на проучването Фердинанд Дуденхофер.
Най-голяма тревога буди китайският пазар, където продажбите от началото на 2019 г. са се понижили спрямо предходната година, посочва Дуденхофер.
Проучването прогнозира за 2019 година спад от близо 10 процента в Китай, който е най-големият световен автомобилен пазар. В Западна Европа очакваното понижение ще е по-умерено - 3 процента.
Според изследователите американските производители, особено Дженерал мотърс (General Motors), Форд (Ford) и Тесла (Tesla), са най-засегнати в момента.
Германският автомобилостроител Фолксваген (Volkswagen) обяви днес спад в продажбите на годишна основа на основните си марки в Китай и Европа.
"Що се отнася до продажбите, май беше месец на приливи и отливи за Фолксваген", каза днес директорът по продажбите на германската компания Юрген Щакман. Автомобилостроителят е продал 512 100 автомобила по света през миналия месец, което е с 5,1 процента под продажбите през същия месец на миналата година.