За четири години, откакто в Република Македония започна строителството на железопътна линия към България, са изградени едва 8 километра от трасето, което трябва да е дълго 90 километра, съобщава македонската телевизия Алсат-М, отбелязвайки, че това е по-малко от 10 процента от линията, която трябва да свърже двете страни.

През 2014 г. започна изграждането на първия участък от линията от Куманово до Беляковце, но поради редица проблеми вместо през януари 2016 г. изграждането му ще завърши в края на следващата година, със закъснение от три години, посочва Алсат-М, цитирана от БТА.

Македонското министерство на транспорта обяви търг за строителството на втория участък на линията от Беляковце до Крива Паланка. За третия, последен участък от Крива Паланка до българската граница, който е най-скъп, пари все още не са осигурени. Той ще струва 350 милиона евро, а досега са гарантирани само 71 милиона.

Макар че досега са пропуснати всички срокове за строителство на линията към България, директорът на Македонски железници - Инфраструктура Ирфан Асани, който вече 7 години ръководи държавното предприятие, е оптимист, че трасето ще бъде изцяло завършено до 2021 г.

Според Асани строителството на втория участък от линията трябва да започне следващото лято, а средствата за него /145 милиона евро/ са осигурени със заем от Европейската инвестиционна банка. Още не е известно кога ще започне да се строи третият участък, за който се търсят средства от международни финансови институции.

Железопътната линия към България е част от Коридор номер 8. Тя се планира от десетилетия, но строителството се бави. Македония все още няма железопътна връзка по направлението изток-запад. Все още се търсят пари за 63-километровата линия от Кичево до Лин в Албания, която по някои оценки ще струва около 500 милиона евро, отбелязва Алсат-М.