Фараонският проект за високоскоростната железопътна линия Ейч Ес 2 (HS2) във Великобритания ще се забави с няколко години и ще струва с около 20 милиарда британски лири повече от предвиденото. Това съобщи днес британското правителство, цитирано от Франс прес и БТА.

Целта на тази линия е да свързва Лондон и централния английски град Бирмингам за 50 минути, вместо за час и половина, както е в момента. Предвидено е след това да се изгради продължение на север до Манчестър.

Този жп проект, който бе представен като най-важният в Европа от британските медии, е противоречив, имайки предвид мащаба на необходимите работни дейности, огромните разходи и липсата на прозрачност в управлението му, отбелязва АФП.

"Ръководителят на проекта Ейч Ес 2 не мисли, че сегашният срок за пускане в експлоатация на първата фаза през 2026 година, е реалистичен", заяви в декларация до парламента министърът на транспорта Грант Шапс.

Отсега нататък ръководителите на проекта залагат откриването на първата отсечка от линията към Бирмингам да бъде между 2028 и 2031 година, уточни министърът.

Втората отсечка към Манчестър и Лийдс ще заработи между 2035 и 2040 година. Досега влизането й в експлоатация бе предвидено за 2033 година.

Общият бюджет ще се повиши до 81-88 милиарда британски лири, което е с около 20 милиарда повече от очакваните досега 62,4 милиарда британски лири, според коригираните спрямо инфлацията цифри.

Лейбъристката партия изрази безпокойство за закъснението при изграждането на Ейч Ес 2, определяйки го като "лоша новина за транспортната система във Великобритания и особено за северната част на Англия".

Икономическите среди също изразиха безпокойството си чрез Британската търговска камара, преценявайки, че компаниите "ще бъдат разочаровани да чакат по-дълго време преди да видят ползите от този необходим проект".

Правителството на Борис Джонсън нареди да бъде преразгледан изцяло проекта за високоскоростна железопътна линия Ейч Ес 2, чиято цена се очаква да бъде колосална и буди недоволства.