Германското правителство и автомобилната индустрия се договориха да продължат съвместните субсидии за закупуване на електрически автомобили, казаха пред ДПА правителствените източници, участвали в среща на представители и на двете страни.

Общите субсидии се очаква да бъдат увеличени, а схемата за прилагането им - удължена до края на 2025 година. Премията за закупуване, въведена преди повече от три години, в момента е с краен срок 2020 година.

Канцлерът Ангела Меркел, няколко федерални министри и премиери на провинции, както и шефовете на автомобилната асоциация (VDA) и на автомобилните производители, доставчици и синдикати участваха в така наречената автомобилна среща на върха. Нейната основна цел е електрически превозни средства да достигнат до масовия пазар.

Потребителските субсидии за електрически автомобили на стойност по-малко от 40 000 евро (44 500 долара) трябва да нараснат до 6000 евро в сравнение с 4000-те евро, които бяха планирани досега. За хибриди в този ценови диапазон купувачите ще получават субсидия в размер вече на 4500 евро, а не 3000 евро.

Според плана, с който ДПА твърди, че се е запознала, правителството и автомобилната индустрия ще продължат да си разпределят равномерно разходите за субсидията за електрически автомобили.

Преди срещата на върха не беше ясно дали и двете страни ще продължат схемата. Късно вчера Фолксваген (Volkswagen) изрази готовността си да продължи 50-процентовия си принос към програмата за отстъпки, съобщиха за ДПА информирани източници.

Германското правителство и производителите са осигурили по 600 милиона евро за сегашния план за субсидии на електрически автомобили.

Освен потребителската отстъпка за електрически превозни средства дневният ред на срещата включваше и начини за ускоряване на изграждането на национална мрежа от станции за зареждане на електрически автомобили, които са сочени като ключов фактор за бъдещия успех на електрическите превозни средства.

В момента Германия разполага с около 21 000 станции за зареждане на електрически превозни средства - далеч от онзи един милион станции, които Меркел заяви, че Германия трябва да изгради през следващото десетилетие.

Преди автомобилната срещата на върха канцлерът присъства на старта на производството в Цвикау на Фолксваген Ай Ди.3 (Volkswagen ID.3) - първото електрическо превозно средство на германския автомобилен концерн, което ще се произвежда масово.

На церемонията Меркел обеща, че правителството ще положи значителни усилия за разширяване на инфраструктурата за зареждане на електрическите автомобили в Германия.