В ЕС липсват 400 000 охраняеми паркинга за тежкотоварни автомобили, сочи проучване, представено днес от Европейската комисия. Наличието на подобни места за почивка на водачите е в оснавата на подготвяните промени в правилата за тяхната дейност, добили известност като "плана Макрон" и "пакета Мобилност".

Отбелязва се, че 75 на сто от кражбите от товарни превозни средства се извършват, докато камионите са спрели на неохраняеми места. ЕК е готова да отпусне средства за обособяването на охраняеми паркинги и очаква оценката на експерти за изготвянето на общи изисквания за новите съоръжения.

Допълва се, че водачите са принудени да спират винаги, когато изтече работното им време. Експертите са установили досега, че съществуващите три стандарта за охраняемите паркинги в ЕС се различават чувствително. Все още почти не е възможно запазването на паркомясто предварително, а дори когато такава услуга се предлага, на нея рядко може да се разчита.

Предлага се въвеждането на единни европейски изисквания за охраняемите паркинги и поставянето им в категории "бронзова", "сребърна" и "златна и платинена". Трите категории би следвало да предлагат общ минимум от услуги. Експертите предлагат също извършването на постоянни проверки на дейността на паркингите, въвеждането на система за запазване на места, както и изготвянето на насоки за строежа на тези съоръжения.

От 2014 до 2017 г. ЕК е осигурила 45 милиона евро за дейности в тези области, се посочва в съобщението, без да се дават подробности. Уточнява се, че в експертните групи са включени водачи, синдикати, превозвачи, производители на превозни средства, собственици на товари, застрахователи. Предвижда се първата обща среща на заетите с подготовката на промените да се състои в началото на следващия месец.