Скок в продажбите на велосипеди, достигнал на някои места до 5000 процента: производителите, които месеци наред бяха спрели производство, сега се затрудняват да задоволят нарасналото търсене на планета, която е все по-пристрастена към колелетата, информира Франс прес.

От февруари световното търсене на колоездачни маршрути в програмата Гугъл мапс (Google Maps) е нараснало с 69 процента и е достигнало исторически максимум, което е доказателство за ентусиазма на хората.

Исторически рекорд е поставен и в търсенето на сервизи за ремонт на велосипеди, по данни на интернет гиганта. Този месец то се е удвоило.

Във Франция продажбите на велосипеди са се увеличили двойно през май и юни спрямо същите месеци на миналата година, според федерацията спортана федерация за колоездене.

Велосипедът е популярен сред жителите на градовете, който виждат в него средство за избягване на претъпканите автобуси и препълнените мотриси на метрото, като същевременно изразходват енергия след седмици на изолация.

Говорител на веригата магаизини за спортни стоки Декатлон (Decathlon) потвърди, че в Европа продажбите на велосипеди са нараснали двойно или тройно, а в Китай дори петорно след излизането от карантината.

Онлайн продажбите на велосипеди в САЩ са достигнали исторически пик в средата на май: броят на продадените велосипеди е надвишавал с 5000 процента равнището от средата на май 2019 година. Общият брой на продажбите на велосипеди - онлайн и в магазините - в страната на пикапите и други големи превозни средства е скочил с 81 процента през май спрямо същия месец на миналата година, за да достигне 1,11 милиарда долара, по данни на Пийпъл фор байкс (People for Bikes ), организация, която обединява производители и търговци на дребно.

През 2019 година 7,3 милиона велосипеда (механични и електронни) са били внесени в Европа основно от Тайван и Камбоджа, според Конфедерацията на европейската велосипедна индустрия (CONEBI).

Оборотът на водещия световен производител - тайванската компания Джайънт (Giant) - в Европа е нараснал със 140 процента през юни спрямо същия месец на 2019 година, задвижван най-вече от продажбите на електрически велосипеди. Списъкът със заявки е пълен до първото полугодие на 2021 година.

Ситуацията на пазара не е толкова лоша, колкото някои си мислят, твърди генералният директор на европейската конфедерация Мануел Марсилио. Той предвижда връщане към нормалното състояние през септември благодарение на гъвкавостта на европейските производители, които в по-голямата си част, няма да излизат в лятна отпуска, за да се компенсира разликата между търсене и предлагане.