Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) е в състояние да предложи поетапно въвеждане на новите тол тарифите, като от 1 юли да влезе само половината от увеличението, което беше планирано, но за целия обхват на второкласната пътна мрежа, а останалите 50 на сто от увеличението да влезе от 1 януари следващата година. Това обяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов в началато на срещата с представители на транспортния бранш.
Още по темата
- От юли - тол такса и за второкласните пътища, от януари - по-евтини винетки
- Караджов за казуса с превозвачите: За мен няма връщане назад за тол таксите
- КРИБ подкрепи превозвачите: Намаляването на акциза за гориво и отлагането на тол таксите са важни за бранша
- Караджов: Промяната на тарифите за тол таксите няма да повиши инфлацията
- 158 млн. лева от камиони и 270-280 млн. от леки коли: Караджов слага край на тол ваканцията
На нея ще бъдат обсъдени промените в работата на тол системата, които досега бяха дискутирани в работната група. Това ще даде желаната от бранша предвидимост, допълни министърът.
Предложението на бизнеса бе да бъдат въведени поетапно новите тол тарифи с проценти увеличение в различен период.
По другото предложение на бранша за въвеждане на отстъпка от тол таксите на база изминато средномесечно разстояние и за ДДС върху тол таксите, министърът каза, че вече е говорил с финансовия министър и пое ангажимент да се подготви становище и по двата въпроса. Ако е възможно върху събрани тол такси да се дават такива, да ги наречем за обем отстъпки, и бюджетът позволява, със сигурност от моя страна ще имате подкрепа за въвеждане на такава система през тези следващи шест месеца, каза министърът.
По отношение на ДДС върху тол таксите до месец се очаква да има яснота и по този въпрос. Имаме достатъчно време да бъде приложен такъв подход, ако е възможен, по сегашното законодателство, допълни министърът. По предложението за повишаване на събираемостта от контролната дейност по претоварените коли сме в синхрон и следващите 6 месеца поемам ангажимент да се въведе такава ефективна система, която да не дава възможност да бъде заобикаляна, заяви министърът.
По предложението на бранша за ограничаване на транзитния трафик само по транзитните коридори министърът каза, че има проблем с това да се укаже кои са тези коридори. Трудно е да намерим дори и легална дефиниция за тях, а възниква още едни проблем, който трудно може приемливо да се комуникира с обществото - как едни превозвачи ще плащат тол такса върху част от второкласната пътна мрежа, които редовно ги използват за товарни курсове, а на друго място по стечение на обстоятелствата, където има нулеви ставки, няма нищо да плащат, коментира министърът.