Пазарът на изкуство, принуден да премине масово към цифровите технологии, е изгубил заради пандемията от Ковид-19 едва 21 процента от оборота си, но е открил нови клиенти. Това се посочва в годишния доклад на специализираната компания Артпрайс (Artprice), цитиран от Франс прес.

Спадът в продажбите на произведения на изкуството е само 9 процента, а броят на непродадените творби - е 34 процента, което е изненадващо в контекст на криза, се отбелязва в доклада.

В сравнение с други сектори, пострадали от пандемията от коронавируса, арт пазарът е устоял доста по-добре и според Артпарйс това се дължи на дигитализацията на продажбите, която е допринесла за привличане на нови по-млади клиенти. Те купуват най-вече съвременно изкуство, допълва БТА.

Докладът представя резултатите в сегмента "Изящни изкуства", който включва картини, скулптури, графика, фотографии, печатна графика, видеа, инсталации, бродерия (с изключение на мебели), автомобили и други.

Пазарът на изкуство се възстанови благодарение на дигиталните технологии, в които изцяло инвестира. Това му позволи да ограничи спада на оборота, заяви президентът на Артпрайс Тиери Ерман.

Китай се превърна във водещ световен пазар на изкуство след четиригодишно господство на САЩ в тази област. На азиатската страна се падат 39 процента от пазара на изящни изкуства спрямо 27 процента на САЩ, където пандемията оказа силно влияние върху сегмента, и 15 процента на Великобритания.

В Европа Франция отново изостава с оборот от 578 милиона долара (483 милиона евро) спрямо 827 милиона долара (691 милиона евро) през 2019 година, което е спад от 31 процента. Великобритания и Италия също отчитат по-малко постъпления - съответно с 30 на сто и с 32 на сто.