Германският бизнес настоява за бързо решение на спора между Германия и Австрия за трафика на камиони през Бренер (най-известния алпийски проход в Източните Алпи - бел. ред.) по основната транспортна артерия за Италия преди днешната среща в Брюксел между представители на Австрия, Германия и Италия, предаде ДПА и БТА.

Политиката на пропускане на камиони в групи - така нареченото блоково обработване - затруднява силно свободното движение на стоки и може да нанесе значителни щети. Това каза заместник- главният изпълнителен директор на Германската промишлена асоциация (BDI) Холгер Льош.

Алпийският транзит през Бренер е основен за взаимосвързаните европейски структури, които създават добавена стойност, както и за много транспортни връзки и превоз на стоки. Освен това за съжаление той все още няма алтернатива, според Льош.

Представители на Австрия, Германия и Италия планират да се срещнат в Брюксел, за да намерят решение на спора за трафика през Алпите, съобщиха пред ДПА правителствени източници.

Италия и Германия се оплакаха в съвместно писмо до еврокомисаря по транспорта Виолета Булц за блоковото обработване по коридора Бренер. ЕК също критикува тази политика.

При тази схема Австрия отпуска само определен брой часови квоти за преминаване на тежкотоварни камиони - обикновено от 250 до 300 - през границата, за да няма задръствания по австрийските магистрали.

Австрийската провинция Тирол съобщи през юни, че определен брой второстепенни пътища ще бъдат затворени за автомобилисти, които прекосяват регионалната територия, за да достигнат да местата, където ще почиват, предаде Франс прес. В голяма степен това са германци, пътуващи за Италия през ваканцията си.

Губернаторът на австрийската провинция Тирол Гюнтер Платер обвинява летовниците, че задръстват второстепенните пътища и замърсяват тиролските села и долини, търсейки алтернативни маршрути, за да избегнат задръстванията и да не плащат такса за магистралата при Бренер, която води към Италия.

Мярката за затваряне на определен брой второстепенни пътища най-вече в района на Инсбрук, столицата на Тирол, беше въведена през последния уикенд на юни и ще бъде в сила до средата на септември.

Германските власти заявиха, че тази мярка е "неприемлива" и поискаха европейските инстанции да се намесят, за да гарантират "свободата на движение".