Германия е най-големият и основен търговски партньор на България, а над 43% от фирмите у нас посочват страната като обект за икономическо сътрудничество. Това показват резултатите от анкетно проучване на Българска търговско-промишлена палата (БТПП).

В миналогодишното допитване Германия зае второ място след Китай, но поради търговските спорове със САЩ, езиковата бариера и голямата дистанция, тази година Китай остана на задна позиция.

Турция, Русия, Швейцария и Обединените арабски емирства са останалите страни в челната петорка. Според данните на БТПП от последната година с Турция и Русия бележим намален стокообмен. Причината за това при южната ни съседка е поевтиняването на лирата и невъзможността да се купуват същите количества суровини, а в Русия все още съществуващото ембарго в някои сектори. 

Интерес към чуждестранни партньори имат над 77 % от българските компании с цел да повишат износа на продукцията си. 28 % от фирмите се нуждаят от добър партньор при вноса на стоки, а 44 % се нуждаят от партньор за съвместна инвестиция в България, а 14 % за инвестиции зад граница.

Търговията с трети страни е една от основните теми, която представлява интерес за бизнеса у нас. Споразуменията за свободна търговия със страни от Европейския съюз, Евразийския икономически съюз, както и Инициативата за сътрудничество Китай-ЦИЕ се очертават като приоритетни търговски връзки.