"Епъл" (Apple) обяви вчера влизането си на пазара на платежни услуги от типа "купи сега - плати по-късно", които станаха много популярни по време на пандемията, предаде Франс прес.

В САЩ от тази есен одобрени потребители, които използват услугата "Епъл пей" (Apple Pay), ще могат да избират опция да плащат покупка на четири вноски в рамките на шест седмици без лихви, както и без каквито и да е други разходи.

Новата функция "Епъл пей лейтър" (Apple Pay Later) позволява лесно визуализиране, проследяване и погасяване, уточнява в комюнике калифорнийската група.

Компанията представи вчера набор от нови инструменти и подобрения на мобилната операционна система "айОуЕс 16" (iOS 16), която ще се инсталира автоматично на смартфоните й от есента.

Услугата ще е свързана с мрежата "Мастъркард" (Mastercard), но "Епъл" не уточни коя банка ще отпуска кредити. Миналата година "Блумбърг" спомена "Голдман Сакс" (Goldman Sachs).

"Марката с ябълката" диверсифицира в голяма степен услугите и източниците си на приходи през последните години, за да насърчи потребителите да останат в екосистемата й - от съобщенията до развлеченията, през работа и онлайн покупки.

"Епъл" се впуска в сегмент, който вече се използва от други компании като "Афърм"- Affirm (партньор на "Амазон" - Amazon и "Страйп" - Stripe), "Афтърпей" (Afterpay), "Кларна" (Clarna) и "ПейПал" (PayPal).

За потребителите му този метод на финансиране представлява по-малко рискова алтернатива на кредитните карти, начисляващи лихви, които често са трудно обясними и се натрупват бързо.

Използването на този тип услуги рязко нарасна по време на пандемията и партньорствата с търговците се увеличиха, като последните проявиха готовност да изплащат процент от трансакцията за покупки, които потребителите не са могли да платят на един път.

През декември обаче американска агенция започна разследване за рисковете и печалбата от този начин на плащане.

Бюрото за финансова защита на потребителите изрази безпокойството си от потенциалното натрупване на дългове, спазването на разпоредбите за защита на потребителите и използването на данните, събрани от компании, предлагащи тези продукти.

Компанията "Гранд вю рисърч" (Grand View Research) оценява световния пазар на услуги "купи сега - плати по-късно" на 5 милиарда долара през 2021 година и прогнозира, че той ще се доближи 40 милиарда долара към 2030 година.