Европредседателството свършва. За да не се излагаме пред чужденците, ние правим всякакви отстъпки, каза депутатът от Обединените патриоти Емил Димитров - Ревизоро, който в студиото на "Денят започва" по БНТ коментира промените на Закона за административното регулиране на икономическите дейности, свързани с нефт и нефтени продукти, който предизвика недоволство сред някои в бранша.

Собствениците на малки бензиностанции заплашват със стачки, тъй като твърдят, че цените на горивата ще се вдигнат, а текстовете от закона ще облагодетелстват големите търговци. Основен вносител на проектозакона е Емил Димитров. С него се въвежда регистрационен режим към Министерството на икономиката за фирмите, които търгуват на едро и дребно с горивата. Компаниите трябва да имат капитал от 20 000 лева за търговци на дребно.

"Стига са рекетирали премиера със стачки, защото сезонът на стачките свършва след 10 дни. Свършва европредседателството. Ние, за да не се излагаме пред чужденците, правим всякакви отстъпки. После това ще бъде забравено. Но всички лъжи, които се изнесоха, всички камиони, които се разкарват с надписи, а половината от тях нямат регистрация в ДАИ, нека бъдат така добри да престанат. Които не искат да работят легално, проблемът си е техен. Европредседателството ще свърши и тогава ще дойдат на масата, ще седнат и ще кажат: "добре, ние сме съгласни с нивомерни системи". Ми да си ги бяхте сложили преди 10 години.", заяви Емил Димитров.

По думите му промените целят единствено шофьорите и цистерните им да бъдат регистрирани, а от бензиностанциите единственото изискване е да декларират обезпечение на стойност 20 хил. лв. Единствено от едрите търговци на едро, които съхраняват голямо количество гориво, има промените в закона предвиждат обезпечение от 3 млн. лв.

"Нека започна по ред - комбайнери и трактористи трябвало да бъдат с висше образование - няма такова нещо. Ако комбайнера е с висше, тогава бригадира трябва да е академик, никой не иска такова нещо", коментира Димитров.

"Ние искаме да спазват Закона за автомобилните превози по отношение на камионите. Ако не искат да имат книжки, нямат място в Европа тези хора. Всичко по служебен път се взима. Не може да се снимаш до обект, който струва 3 млн. лева, и да не можеш да докажеш 20 000 лева собственост", поясни още вносителят на законопроекта. Удостоверението за регистриране на бензиностанциите ще ви струва 3 лева. В момента, в който казахме, че трябва да се регистрират, вече три асоциации искат да им защитят правата - като искат да ги защитят, да не ги лъжат.

И 2000 лв. да беше на бензиностанция, те не желаят да бъдат регистрирани. Те не желаят да бъдат легални, да имат нивомерни системи и НАП да ги контролира. Вече 20 години се борят да останат в сивия сектор и определено им се получава. , категоричен беше Емил Димитров по отношение на недоволството на търговците на горива. Той е категоричен, че новият норматив не може да бъде причина за повишаване на цените за крайните потребители, както твърдят представители на малките и средни бензиностанции. Депутатът обясни още, че се съобразил с исканията на транспортни фирми, и компании, които се занимават с рециклиране на отпадъци.