Този Bud (прочута марка американска бира - б.р) е за вас и за всеки друг, готов да запретне ръкави, за да остави пандемията зад себе си.

От безплатната бира до безплатната грижа за децата, президентът Джо Байдън лансира нови усилия да страната му да стигне до 70 процента ваксинирано срещу Covid-19 възрастно население - с поне една доза, до Деня на независимостта, 4 юли.

В сряда, 2 юни, президентът обяви "Национален месец на действие" и очерта допълнителни стъпки, които администрацията му предприема, за да постигне ваксинация срещу Covid-19 поне с една доза на 70% от възрастните в САЩ до 4 юли.

"Ще трябва всички, всички - федералното правителство, правителствата на държавите, местните, племенните и териториалните правителства, частния сектор и най-важното - американците - да стигнат до този 70%, за да можем да обявим своята независимост от Covid-19 и да се освободим от хватката, която държи нас, живота ни през по-голямата част от годината", каза Байдън, говорейки от Белия дом.

Президентът демократ направи възстановяването от пандемията един от водещите си приоритети през първите няколко месеца на поста. Разпространението на ваксини доведе до драстичен спад в броя на потвърдените случаи на зараза с коронавирус, хоспитализациите и смъртността с Covid-19 в цялата страна, тенденция, която Белият дом с нетърпение иска да затвърди и разшири, коментира Ройтерс (Reuters).

Агенцията отбелязва, че по официална информация понастоящем около 63 процента от възрастните в САЩ са получили поне една доза ваксина.

Белият дом рекламира нови инициативи на частни компании и обществените усилия; в същото време Байдън насърчава колебаещите се да си направят инжекция.

Новото партньорство на Белия дом с пивоварния гигант Anheuser-Busch, по което се предлага безплатна бира, ако страната постигне целта си да осигури на 70% от възрастните поне една доза от ваксина до 4 юли - почти сух режим, но в обратна посока - е повече от трик, коментира СиЕнЕн (CNN).

 

Това е анонс, който предвещава разширяващ се, по-микроцелеви подход за ваксиниране на скептично настроени американци срещу Covid-19 и промяна от подход, при който местата за масови ваксинации бяха разположени по стадионите по-рано тази година. Това също е знак за нарастваща загриженост относно забавянето на нивата на инокулация, опасенията, че милиони незащитени американци могат да бъдат уязвими на нови вирусни вълни през есента и желанието да се запази чудото, направено от ваксините, отбелязва американската медия.

Миналата година президентът Джо Байдън лансира перспективата за бъдеще без Covid в Белия дом. Сега той похвали съобщението на Anheuser-Busch.

"Направете си инжекцията и изпийте една бира. Безплатна бира за всички на 21 години или повече, за да отпразнуваме независимостта от вируса", каза президентът.

Предлага се повече от безплатна алкохолна напитка от трезвеника Байдън и неговата мрежа от партньорства с частния сектор, обявени в сряда, за да убедят скептиците да се ваксинират. Отидете да се подстрижете в притежавани от чернокожи бръснарници - традиционни центрове на общността - и ваксината срещу Covid-19 ще излезе без допълнителни разходи. Родителите, които са ваксинирани, могат да получат безплатни грижи за децата, докато са имунизирани. Градовете ще се състезават за увеличаване на нивата на ваксинация. Работодателите могат да осребрят данъчни кредити, ако оставят работниците, които изпитват някакви странични реакции от ваксината, да си вземат свободен ден.

На свой ред вицепрезидентът Камала Харис стартира национално турне с ваксини.

Салонът от стимули се основава на успеха на щати като Охайо, които видяха, че нивата на ваксиниране се повишават, когато приемат стратегии като лотарии за милиони долари за тези, които са се имунизирали.