Гигантът в онлайн търговията Amazon обяви късно снощи печалба от 1,6 млрд. долара за първите три месеца на 2018 година, което е повече от двойно увеличение спрямо същия период на миналата година, съобщи Си Ен Ен.

Резултатите показват пълната мощ на компанията, която разширява дейността си далеч извън доставките на стоки, поръчани по интернет.

Оценката на анализатори бе, че печалбата на Amazonще се свие на годишна основа.

Зад неочаквания скок на показателя са облачните услуги на компанията - Amazon Web Services и бързо разрастващото се рекламно подразделение, което вече е бизнес за милиарди долари.

В конферентен телефонен разговор с анализатори главният финансов директор Брайън Олсавски обяви планове да се компенсира увеличаването на инвестиционните разходи, например за създаване на оригинално програмно съдържание, чрез вдигане на цената за услугата Amazon Prime - абонаментите ще поскъпнат от 99 долара до 119 долара годишно от началото на идния месец.

Продажбите на компанията за тримесечието са достигнали 51 млрд. долара, което е повишение с 43 процента на годишна основа, подхранвани отчасти от облачните услуги. Продажбите на уеб сървисиз са скочили с близо 50 процента до 5,4 млрд. долара.

Концернът се носи на вълната на успеха тази година. Той премина няколко символични прага при цената на акциите, платените абонаменти, продажбите на облачни услуги и дори при печалбата.

Предходното тримесечие печалбата на Amazon за първи път премина символичните 1 млрд. долара, подчертавайки дълга и впечатляваща поредица от силни резултати.

Главният изпълнителен директор Джеф Безос съобщи в писмо до акционерите миналата седмица, че компанията вече има над 100 милиона абонати за услугата Прайм, през която предлага отстъпки при доставките и видео стрийминг.

Amazon продължава да въвежда смели, макар понякога и спорни решения, за да модернизира търговията си. Неотдавна той отвори безкасов магазин и пусна услуга, при която безплатно доставя поръчаните стоки направо в багажниците на колите на клиентите.