"Бритиш еъруейз" (British Airways) спира продажбата на билети за полети на къси разстояния от лондонското летище "Хийтроу" (Heathrow) до 8 август, съобщи Ройтерс.

Британската авиокомпания взема това решение, след като през юли управата на "Хийтроу" ограничи дневния брой на пътниците, които могат да бъдат обслужени на летището. Целта на тази мярка е да бъдат предотвратени проблемите, които възникнаха на аерогарата на фона на липсата на достатъчно персонал и отмяната на редица полети.

"Бритиш еъруейз" обяви, че спира продажбите на билети за вътрешни полети и до дестинации в други европейски страни. Авиокомпанията съобщи, че клиентите й могат да презаверят билетите си, ако се налага.

Компанията по-рано отговори на ограничението на Хийтроу за броя на пътниците, като обяви, че ще отмени 10 300 полета до октомври, като ще бъдат засегнати милион пътници.

"Бритиш еъруейз" е собственост на холдинга Ай Ей Джи (IAG).

Авиокомпании и летища във Великобритания и в други европейски държави се опитват да се справят с увеличения пътникопоток след отмяната на ограниченията срещу разпространението на коронавируса, припомня Ройтрес. Много от тях не успяват да наемат достатъчно служители, които са необходими за нормалното обслужване на пътниците.

Ръководството на "Хийтроу", подобно на тази на летище "Схипхол" в Амстердам, уведоми превозвачите, че трябва да ограничат броя на билетите, които продават за полетите си през това лято. Това стана, след като на 12 юли аерогарата в Лондон ограничи броя на заминаващите пътници до 100 000 на ден. Управата на "Хийтроу" обяви, че благодарение на тази мярка се е стигнало до съществено подобрение при спазването на графика на обслужване на пътниците и при обработката на багажа им