Брекзит без споразумение би могъл да има неприятни последици за влаковете за Великобритания, ако от 30 март граничният контрол стане много стриктен, предаде Франс прес. Двете страни направиха всичко възможно, за да избегнат правен вакуум.

Високоскоростните влакове Евростар (Eurostar) ще бъдат най-засегнати: миналата година те са превозили близо 11 милиона души през тунела под Ламанша. Случващото се е особено важно за френската железопътна компания Ес Ен Се Еф (SNCF), която притежава 55 процента от Евростар.

Железопътните оператори, които имат само британски лиценз, какъвто беше случаят преди това с Евростар, няма да могат всъщност да се движат автоматично по европейските железопътни пътища след Брекзит. По тази причина беше създадена структура, разположена в Париж - Евростар Франция, която би могла да използва лиценза на Ес Ен Се Еф.

Европейската туристическа асоциация прогнозира, че допълнителните проверки, които ще се изискват в случай на Брекзит без споразумение, биха могли да се удължат с 90 за всеки британски притежател на паспорт. Така ще са необходими над 81 000 допълнителни секунди, което е над 22 часа, за да минат 900 пътници на един пълен влак на Евростар, ако всички те са поданици на Нейно величество.

Поверителният доклад на британското правителство, за който писа в."Файненшъл таймс", също потвърждава прогнозите на туристическата асоциация. Според него могат да се извият опашки от 15 000 души, дълги до километър и половина гара Сен-Панкрас (в северната част на Централен Лондон, бел.ред.) и то в случай че френските служители са по-ефективни. Така Евростар ще трябва да анулира половината си влакове.