Българите смятат да отделят 25% от месечния си доход или средно 269 евро на домакинство, за да гарантират празничния дух и настроение в домовете си, следвани от румънците (24%), хърватите и австралийците (23%). Най-резервирани в празничните харчове остават холандците (11%) и финландците (12%), които от своя страна държат първенство като най-висок процент разход за хранителни стоки. Това са част от резултатите от традиционен Коледен барометър на международния доставчик на финансови и мобилни услуги Фератум Груп (Ferratum group). Традиционно прочуването се провежда сред активните си потребители за техните покупателни нагласи по време на коледните и новогодишни празници, а сега за пръв път в контекста на появата на COVID-19.

В Коледен Барометър 2020 са взели участие близо 20 000 респонденти от 11 европейски държави и Австралия на възраст 18-61 г., които са споделили как световната пандемична криза се е отразила на тяхната трудова заетост, навици в ежедневието, както и на плановете им за идните месеци. Тринадесетото издание на международното изследване на потребителското поведение на Фератум показва промяна в ценностите и намаляване на разходите за предстоящите празници.

Голяма разлика има в резултатите на анкетираните българи спрямо тези от миналата година и като приоритети, и като процентно съотношение. Основният процент от бюджета на анкетираните българи ще бъде похарчен за хранителни стоки (24%), 18% за зимни дрехи и обувки, 8% за игри и играчки, 8% за финансиране нуждите на децата и 6% за стоки за дома.

Резултатите от Коледния Барометър на Фератум показват, че въпросителните, свързани с развитието на пандемията, продължават да оказват влияние на глобално ниво върху поведението на потребителите и плановете им за предстоящите празници.

3е-news.net