Спасителният пакет за една от големите европейски авиокомпании - австрийската АУА, за чието оповестяване вчера беше свикана пресконференция, е важна икономическа новина в австрийските медии. АУА е собственост на германския концерн Луфтханза и договореният пакет от оздравителни мерки възлиза на 600 милиона евро, от които австрийското правителство поема 150 милиона, 150 милиона поема Луфтханза и 300 милиона са осигурени под формата на кредити от австрийски банков консорциум, както заяви австрийският канцлер Себастиан Курц. Този пункт от пакета беше посрещнат отчасти критично от страна на опозицията, тъй като 90 процента от него се гарантират от държавата Австрия и в случай, че авиокомпанията не може да плаща вноските по шестгодишния кредит, предприятието и самолетният флот стават собственост на република Австрия.

В отговор на това АУА получава 10-годишна гаранция за запазване на Виена като седалище с всички предимства, произтичащи от това. Като положителен резултат от преговорите се отбелязва и запазването на голяма част от 7000-те хиляди служители на АУА, както и гаранцията, че летището във Виена ще расте с темповете, с които се развиват летищата във Франкфурт и Мюнхен.

Медиите отразяват и новината, че билетите ще струват минимум 40 евро, като в тях са включени всички данъци и такси. С цел опазване на околната среда се въвежда такса от 30 евро за отсечки под 350 км, мярка оповестена от министърката на околната среда Леоноре Гевеслер от управляващата Партия на зелените. Всички дестинации, до които с влак се пътува по-малко от три часа, няма да бъдат обслужвани от машините на АУА. Жертва на новото решение са полетите Виена - Залцбург и Виена - Линц, а след завършването на тунел по отсечката Виена - Грац и тя няма да е включена в програмата на АУА. Милионите, с които участва Луфтханза, ще се използват за закупуване на нови и модерни самолети, които замърсяват в по-малка степен околната среда.

Линията на управляващата коалиция за опазване на околната среда и икономическите трудности като следствие от коронакризата са причините да се форсира приемането на пакет за облекчаване на хората, които пътуват всеки ден от едно до друго населено място. От януари 2021 година се въвежда първата фаза на плана на правителството за евтин обществен транспорт, известен като "Билет 1-2-3", което означава, че цената на годишната карта за обществен транспорт, разделена на дните от годината, ще струва по едно евро дневно за една провинция, за две провинции - по две евро дневно и за три провинции - по три евро дневно. Картата е валидна за всички видове наземен транспорт. Първата фаза е за онези трудещи се, чийто дневен път минава през три провинции. Държавата дотира първата фаза на проекта с 240 милиона евро. Кога ще влязат в сила и другите фази, все още не е определено. Виена е единствената провинция, в която това от години е въведено и годишната карта за транспорт е 365 евро. Мярката веднага се отрази положително на околната среда и разтовари трафика, тъй като много виенчани оставиха колите си в къщи и пътуват с добре функциониращия градски транспорт.