В дългосрочен план предстои задълбочен комплексен анализ за таксуването на движението по републиканската пътна мрежа на тежкотоварните превозни средства, съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова по време на блиц контрола в ресорната парламентарна комисия.

След възникналия проблем с ковид кризата, след мерките и намаляването на трафика, трябва да помислим за обхвата и за тарифата, каза министърът и напомни, че за момента се таксуват магистралите и пътищата първи клас.

Второкласните пътища в страната са голям процент от републиканската пътна мрежа, има области, в които има само второкласни и третокласни пътища, затова посоката, в която трябва да мислим изпълнителната и законодателната власти, трябва да бъде основните пътни артерии, които се ползват от тежкотоварния трафик, да бъдат включени в обхвата, каза министърът.

Аврамова добави, че трябва след обхватен анализ да се помисли и за тарифата за таксуване. Но това няма да стане сега, когато бизнесът е затруднен, а държавата се опитва да го подпомага, допълни министър Аврамова.

Карта на обхванатите от тол такси пътища

Снимка: АПИ

Тя съобщи, че от януари 2019 г. приходите от електронните винетки и от пътни такси са в размер на 770 262 021 лева, като от тях 658 520 732 лева са от електронни винетки и 111 741 289 лева са от тол такси. Приходите от държавни такси за 2020 г. са 378 760 625 лева, а приходите глоби, санкции и неустойки - 12 095 613 лева, като от компенсаторни такси, преди издаване на електронен фиш - 11 800 640 лева.