Летният сезон не е провален. Още от началото на годината обявихме, че този летен сезон ще бъде труден, но не и провален. Навсякъде по националните ни курорти е пълно с туристи в момента. Месец юни беше труден и ние тепърва ще анализираме резултатите от него. Очакваният спад е между три и шест процента, най-вече заради отлива на руските и германските туристи. Сериозната конкуренция на страни като Гърция, Турция и Египет също се отразява на нашите резултати. Това обясни в студиото на ''Още от деня'' в ефира на БНТ министърът на туризма Николина Ангелкова.

"Направили сме анализи на всички държави, които са наши конкуренти. България разполага с огромен потенциал да бъде целогодишна туристическа дестинация и именно такава е целта пред нас. От друга страна липсата на кадри продължава да е сериозен проблем, поради което работим в посока не само за намиране на временни решения, но и за намиране на дългосрочно решаване на този проблем", коментира още Ангелкова.

"Не знам защо сами се самоопределяме като евтина и алкохолна дестинаци при положение че България предлага и семеен туризъм. В крайна сметка имиджът на родния туризъм зависи от всички нас - от политиците, от бизнеса, от местните власти, от гражданите'", добави тя.

Николина Ангелкова отчете и приетата от Министерски съвет Стратегия за устойчиво развитие на българския туризъм до 2030 година, чието идея е създаването на туристическо райониране, за да се види кой е най-характерният продукт за този район.

Тя още веднъж поясни, че там, където има разминаване между цените на шезлонгите и чадърите и това, което е публикувано на сайта на министерството на туризма, ще неустойки, а при повторно нарушение договорът се прекратява.