Половината от велосипедите на самообслужване в Лион и предградията - 2500 от 5000 - ще бъдат достъпни в хибридна версия от 20 февруари. Това обявиха операторът ЖеСеДеко (JCDecaux) и областната управа на града.

Тези велосипеди биха могли да функционират само с педали или с електрически двигател. Областният управител на Лион Давид Кимелфелд каза на пресконференция, че това е нов етап в карането на колело. Той напомни, че броят на хората, които се придвижват с велосипед в Лион и околностите е нараснал от 2 до 8 процента за няколко години, предава БТА.

Целта е 20 процента от абонатите да използват услугата за електрически велосипеди е-Вело'ве (e-Velo'v), заяви Кимелфелд. Той се надява тази иновация да отвори нови хоризонти пред цяла една категория от населението, включително по-възрастните хора и жителите на по-високите части на лионските предградия. С двата хълма със стръмни склонове, Фурвиер и Кроа-Рус, Лион е град, който може да подложи на истинско изпитание колоездачите, които не познават града.

Електрическият двигател на хибридните велосипеди се задейства чрез подвижен акумулатор, който се дава под наем за 7 евро на месец и тежи 150 грама.Това позволява автономно управление между 8 и 10 километра.

Без акумулатор електрическият велосипед се използва като обикновен, с тази разлика, че тежи 2,5 килограма повече от класическия Вело'ве.

Хибридни велосипеди на самообслужване бяха изпробвани и в Брюксел през пролетта на 2019 година, припомни регионалният директор на ЖеСеДеко за региона Рон-Алпи Паскал Шопен. Той каза, че 12 процента от придвижването в белгийската столица за няколко седмици е било с електрически колела.

Услугата Вело'ве е първата за електрически велосипеди на самообслужване във Франция и в момента има 68 000 абонати, според данните, публикувани от областната управа и ЖеСеДеко.