Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев на Шестата годишна конференция „Стратегическа инфраструктура, България 2011. Приоритети 2020”, предаде "Фокус". 
„Ние работим здраво. В момента строим 180 км магистрали и това е повече от количеството построени магистрали за 20-те години на прехода. До 1989 година са построени и вкарани в експлоатация 250 км магистрали, а от 1990 г. до 2009 г. са вкарани 170 км. Ние вече сторим 180 км магистрали и има тръжни процедури за още 100 км магистрали”, каза Плевнелиев.  По думите му тези 280 км са целта на правителство, които да изгради само за четири години от своя мандат. С това националната мрежа би следвало да се разшири до около 700 км магистрали към края на 2013 г. при налични в момента 421 км, като остават за строителство още 560 км.
Със строителството на седемте аутобана у нас трябва да бъдат построени 1264 км магистрали за периода и след 2014 г. , изтъкна още Плевнелиев.
През 2011 г. започва мащабна програма за проектиране за строителството на скоростни пътища у нас, каза още Плевнелиев. "Освен, че работим здраво, ние вече и проектираме – тече проектирането на автомагистрала „Тракия” – за рехабилитация на съществуващи участъци, предстои да бъде подготвена тръжна процедура за рехабилитация на участъци от „Хемус”", посочи министърът. Той посочи, че до края на годината правителството трябва да има апликационни форми за важните обекти, които ще стартират от 2014 г. до 2020 г. 
„Искаме да инвестираме 5 милиарда евро в пътната инфраструктура до 2020 - 3 милиарда в магистрали и 2 милиарда за скоростни пътища, обясни още Росен Плевнелие.
„Освен, че имаме план, освен, че проектираме, това, което е изключително важно, е, че този път по отношение на финансирането България има много ясна визия. Ние вече няма да се чудим, както в миналото за финансирането на магистрала „Струма” например. Сега за всеки един от стратегическите обекти има ясни източници на финансиране”, изтъкна министърът.
По думите на Плевнелиев сега 40% от пътната инфраструктура е в добро състояние, 40% в средно състояние и 20% от пътната мрежа в страната е в лошо състояние.