Кисело мляко и козметика от розово масло са най-търсените български продукти в Япония, каза днес в Перник посланикът на Япония Макото Ито.
По думите му фирмата, произвеждаща българско кисело мляко, държи около 60 процента от японския пазар на този продукт. Той се произвежда с купувана от страната ни млечно-кисела бактерия.
Много търсена е и козметиката от розово масло. Според Ито обаче, въпреки че е българска, тя не се свързва с името на страната ни. Българите пък проявяват най-голям интерес към японските автомобили и електроуреди.
На около 120 млн. евро възлиза годишният стокооборот между България и Япония, посочи Макото Ито. По думите му у нас Япония е осъществила три големи инвеститорски проекта - завод за автомобилни части в Ямбол, столичната болница "Токуда" и производството на "зелена" енергия чрез монтирани по Черноморието вятърни генератори. Водят се разговори и за производство на ток от слънчеви колектори, каза посланикът.
Макото Ито присъства в Перник на церемония по приключването на проект за подобряване на енергийната ефективност на 12-то основно училище "Васил Левски". Японската страна е осигурила безвъзмездно 116 000 лв. за подобряване на енергийната ефективност на учебното заведение.
С предоставените средства е подменена изцяло дограмата на училищната сграда и е монтирана нова климатична система за отопление. Сградата на учебното заведение е и санирана със средства на община Перник. Сега училището отчита 65 на сто намаление на разходите за отопление за миналия месец, съобщи директорът Велин Траянов.