През март регистрацията на нови автомобили в Европейския съюз (ЕС) се понижи за пръв път от началото на годината, като във Великобритания пазарът на моторни превозни средства продължава да се свива солидно, но вече има загуба на добрия възходящ импулс и в други водещи пазари като тези в Италия и Германия. В същото време данните на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA) отчитат пореден здрав ръст от началото на годината при продажбите на нови автомобили в България. Продажбите (регистрацията) на нови пътнически автомобили в Евросъюза се понижиха през март с 5,3% на годишна база след повишение с 4,3% през януари и със 7,1% в началото на 2018-а година. През март бяха регистрирани нови 1 792 599 броя автомобили, като точно година по-рано те достигнаха рекорден за този месец пик от 1 891 583 броя. Според ACEA именно факта, че преди година те достигнаха рекорден връх е една от причините за по-слабите данни за март 2018-а година. Агенцията отбеляза, че освен страдащият от доста време насам пазар във Великобритания, редица други водещи автомобилни пазари на Стария континент също са се представили по-слабо през предходния месец. Търсенето на нови автомобили в Италия се понижи с 5,8%, а в Германия - с 3,4%, докато известно повишение е отчетено във Франция - с 2,2% и в Испания - с 2,1%. Пазарът на нови моторни превозни средства във Великобритания продължава да се сива силно за дванадесети пореден месец, като през март регистрацията на нови автомобили се понижени с цели 15,7%, което е пореден знак за икономическите проблеми на Острова на фона на все още високата инфлация, влошаващия се стандарт на живот и несигурността около течащите преговори за Брекзит. Въпреки спада през март, в рамките на първото тримесечие на годината търсенето на нови автомобили в ЕС се увеличи слабо с 0,7% до 4 171 628 броя. Испания остава лидер с нарастване на регистрираните нови автомобили с 10,5%, в Германия те се повишиха с 4,0%, а във Франция - с 2,9%, докато в Обединеното кралство е отчетено понижение с 12,4% спрямо първото тримесечие на 2017-а година  и в Италия с 1,5 на сто. ACEA отбеляза, че основна причина за относително доброто представяне на европейския автомобилен пазар през първото тримесечие е солидното представяне на пазарите в най-новите страни - членки на ЕС (включително България), където продажбите на нови автомобили скочиха с 11,9 на сто. Според ACEA продажбите на нови автомобили в България нараснаха през март с 10,2% до 3312 броя от 3005 броя година по-рано и след техен бомбастичен ръст с цели 42,2% през февруари. По този показател нашата държава заема девета позиция сред всички 28 страни-членки на съюза. За първото тримесечие на настоящата година новите автомобили, регистрирани в България, се увеличиха с 26,2% до 8336 спрямо 6607 за същия период на 2017-а година, като в процентно изражение нашата страна е изпреварена единствено от Унгария (повишение с 29,8%), Румъния (с 28,6%), Хърватия (с 28,4%) и Гърция (с 26,9%). Трябва да се има предвид, че продажбите на автомобили са оценявани като един от водещите показатели за състоянието на европейската икономика, като данните за март сякаш потвърждават тенденциите в последно време за забавяне на солидния икономически подем в ЕС, който беше в сила през 2017-а година. Едноличен лидер за пореден месец при продажбите на нови автомобили през март е френската автомобилна групировка PSA Group, произвеждаща марките Peugeot и Citroen, с ръст на продажбите с цели 59,7% спрямо година по-рано, следвана от германския автомобилен концерн Volkswagen AG (повишение с едва 0,3%). Останалите водещи компании обаче отчитат намаляване на продажбите, в т.ч. другата голям френска компания - Renault Group, произвеждаща марките Renault и Dacia (понижение с 3,2%), германските Daimler Mercedes (понижение с 3,4%) и BMW Group (с 5,8%), както и италианската FCA Group (спад с 8,0%). Макар и анемично, повишението на продажбите на автомобили от страна на Volkswagen AG е придружено и от увеличаване на общия пазарен дял на компанията през март до 22,6% от 21,3% година по-рано, като германският гигант остава лидер на пазара на автомобили в рамите на ЕС. Това е знак, че водещият европейски производител на автомобили продължава да се възстановява постепенно от най-голямата бизнес криза в 78-годишната история на компанията, свързана със скандала с фалшивите тестове на отделяните вредни газови емисии от нейните дизелови автомобили. Продажбите само от марката автомобили Volkswagen се повишиха през март с 2,2% на годишна база до 187 803 броя автомобили.