Това стана, след като скандалът „Дизелгейт“ показа границите, пред които са изправени органите за защита на потребителите при ограничаването на корпоративните измами, предава Ройтерс, цитиран от Инвестор.

Предложението на Европейската комисия ще позволи на групи потребители да предприемат колективни действия и ще предостави на органите за защита на потребителите по-силни правомощия за санкциониране нарушителите на правилата. На фона на притесненията в Брюксел за заобикалянето на правилата от влиятелни индустрии като технологичната и автомобилната глобите ще бъдат увеличени до 4% от годишния оборот на компаниите, за които бъде установено, че са нарушили правата на големи групи от потребители.

„В един глобализиран свят, в който големите компании имат огромно преимущество пред отделните потребители, трябва да изравним възможностите. Органите за защита на потребителите най-сетне ще получат силни правомощия да наказват измамниците. Хитруването не може да излиза евтино“, казва еврокомисарят по правосъдието Вера Юрова.

Регулаторите в ЕС твърдяха, че след като Volkswagen беше изобличен в използването на заблуждаващ софтуер, който е показвал занижени нива на вредни емисии при лабораторни тестове, властите в САЩ не са имали инструменти да осигурят същата компенсация на собствениците на автомобили от ЕС като предложената на американските клиенти.