Изданието отбелязва, че тазгодишната класация е забележителна не само с това, че е оглавена от компютърния гигант Епъл, но и с това, че за първи път от 14 години Кока-Кола (Coca-Cola) е минала от първа на трета позиция.

През тази година позициите са си подобрили компаниите от технологичния сектор. Корпорация Гугъл (Google) се е качила от четвърто на второ място. В десетте най-скъпи марки са влезли още Майкрософт (Microsoft), Интел (Intel) и Самсунг (Samsung Electronics).

Според специалистите класацията на най-скъпите марки се определя до голяма степен от това, че технологичните компании влияят на живота на хората и от това как си взаимодейства, отбелязва изданието.

Марката на Епъл, според експертите на американската консултантска агенция Интербренд (Interbrand), която представя тази годишна класация, струва 98,3 милиарда долара. Това е с 28 процента повече от миналогодишната оценка. С два процента е поскъпнала и търговската марка на Кока-Кола, но това не е било достатъчно, за да изпревари производителя на айФон (iPhone) и айПад (iPad).

Консултанската агенция Интербренд е създадена през 1974 година и от 2000 година се специализира в изготвянето на рейтинги на най-добрите мерки в света.