Приключи проектирането на третия лъч на метрото в столицата, който ще свързва “Ботевградско шосе“ с “Овча купел“. Строителството ще започне през следващия програмен период и ще струва 680 млн. евро. Това обяви на пресконференция в Столичната община директорът на “Метрополитен“ Стоян Братоев, предаде БТА. На представянето на проекта присъстваха министърът на транспорта Данаил Папазов и кметът на София Йорданка Фандъкова.   По думите й в момента около 280 хил. пътници ползват метрото, като очакванията са до края на 2015 г. още 2000 пътници да ползват най-екологичния, удобен и бърз транспорт. Според изчисленията на експертите със 100 хил. тона на година ще се намалят вредните вещества във въздуха в столицата след като бъде готов третият метродиаметър.   Общата дължина на новата отсечка на третия метродиаметър е 16 км с 19 метростанции, седем от тях са надземни. Прогнозният поток на пътници през първата година след пускането на метрото е 162 хиляди души, съобщи Стоян Братоев.   Братоев уточни, че първата станция ще е на бул. “Ботевградско шосе“, от там трасето продължава по бул. “Владимир Вазов“, минава покрай стадион “Герена“, където също ще има метростанция. В този участък метрото ще е надземно. Метрото ще продължи под земята от “Малък градски театър зад канала“ по бул. “Евлоги и Христо Георгиеви“ през централната градска част. Междинна станция ще има на ул. “Шипка“, възловата спирка ще бъде на Орлов мост и ще бъде съчетана с вече действащата, съобщи Стоян Братоев. От там трасето продължава бул. “Васил Левски“, бул. “Патриарх Евтимий“ и НДК.   Новоизградените подлези при бул. “Витоша“ и “Патриарх Евтимий“ ще служат за вход на новата метростанция, продължи Братоев. По думите му тя ще бъде по-дълбока, тъй като ще минава под функциониращите сега тунели на втората линия на метрото. Метростанция ще има на кръстовището при бул. “България“ и бул. “Иван Ев. Гешов“, като отново съществуващия подлез ще бъде вход на новата метростанция.   Междинна станция ще има на ул. “Дойран“, спирка ще има и на бул. “Цар Борис Трети“ в “Красно село“, където ще има изходи от четирите страни на кръстовището, каза директорът на “Метрополитен“.   Той посочи, че от ул. “Житница“ до “Овча купел“ метрото ще е надземно, като само последната спирка поради особености на терена, ще бъде изградена под земята. В “Овча купел“ спирките на метрото ще са три. Станцията ще има и под Околовръстния път, където ще се изгради връзка с ж.п. линията София – Перник. Метростанцията ще бъде съчетана с малка ж.п. спирка, която се предвижда да бъде изградена, каза още Братоев.