Това обяви шефът на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСПК) Емил Караниколов, цитиран от в. Стандарт. Дружеството притежава много апетитни имоти в чужбина и се занимава със строително-монтажни дейности. Според Караниколов в търга могат да участват фирми с широк спектър на дейност, но ще се търси купувач, който да запази дейността на фирмата. Тепърва обаче ще се обсъжда метода на приватизация.
Относно продажбата на ИПК "Родина" Караниколов коментира, че предстои среща с представители от дирекция "Контрол по строителството" към Столичната община, за да се види какво ще е тяхното предписание по отношение на сградата. То ще бъде включено в информационния меморандум, за да може инвеститорите да се запознаят и с него. Те, разбира се, ще имат възможност да направят и свои огледи на място. Предвиждаме наддаването да започне от 15-20 милиона, каза Николов и допълни, че процедурата ще започне до 10 дни.
На 19 януари получихме от оценителя разработките за "БДЖ-Товарни превози" и сега тече едномесечният срок, в който трябва да се произнесем по тях, обяви още шефът на АПСПК. Те включват правен анализ на дружеството, информационен меморандум, както и приватизационна оценка. Наистина имаме писмо от Министерството на транспорта, в което са посочили критериите, но в писмото изрично е посочено, че това са предложения. Транспортният министър много добре знае, че решението за метода за приватизация и предварителните квалификационни изисквания се взимат от Изпълнителния и Надзорния съвет на агенцията. Към момента още нямаме окончателно решение дали това ще бъдат точните критерии. За да направим подобна оценка, трябва първо да се запознаем с анализите, които оценителят е подготвил, да знаем какво ще продаваме, какви инвеститори ще търсим и какво ще искаме от тях, каза Караниколов. Възнамеряваме в средата на март да обявим процедурата, по която ще се приватизира "БДЖ-Товарни превози", добави той.
Със сигурност ще има допълнителни критерии. Вероятно ще има и клаузи, свързани с вече действащи договори
. Тепърва ще анализираме всички аспекти, свързани с приватизацията на дружеството, за да подготвим процедура, която да даде възможност за участие на широк кръг от сериозни инвеститори с доказани имена. Дали ще бъдат стратегически или финансови инвеститори, тепърва ще видим, категоричен бе Приватизатор №1.
При посещението си в Германия премиерът Борисов договори плащането на мотрисите "Сименс" от приватизацията на "БДЖ-Товарни превози". До тогава България ще плаща на германските кредитори по 1 млн. евро на месец.