Европейският център за подпомагане на малките и средните предприятия в Пекин предлага безплатни консултации, изследвания на пазара, база данни с експерти и обучения на европейски малки и средни предприятия. Това стана ясно по време на семинар в Българската търговско-промишлена палата (БТПП) на тема "Как да правим бизнес в Китай - предизвикателства и възможности за МСП". Това съобщи пресцентърът на БТПП, цитирана от БТА.
Семинарът бе открит от Васил Тодоров, главен секретар на палатата. Той отбеляза, че въпреки кризата азиатските пазари запазват икономическия си растеж и експортния си потенциал. Стокообменът между България и Китай през 2011 г. надвишава 1 млрд. и 329 млн. долара. Всеки месец се организират българо-китайски бизнес форуми в БТПП с подкрепата на Търговската служба на Китайското посолство в София и българо-китайските смесени палати.
Според заместник-председателя на Българо-китайската палата Ли Дзяи, Китай е ключов пазар за европейските износители. Той посочи данъчните стимули и отпадналите правни ограничения в последните години сред преимуществата на Китай.
Лекторът на семинара Давид Лаворел, директор на Европейския център за подпомагане на малките и средните предприятия в Пекин, отбеляза, че липсата на информация е сред бариерите за навлизане на китайския пазар. Той представи широкия диапазон от услуги, които предлага центърът, за насърчаване на европейските малки и средни предприятия да развиват бизнес с Китай.
Най-често към Центъра се обръщат МСП от новите страни-членки на ЕС - Унгария, Кипър и България. Френски и немски компании се интересуват от правни консултации, както и от стандартите за износ.