Това стана ясно при инспекцията на автомагистралата на премиера Бойко Борисов, министъра на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев и Карстен Расмусен - зам.-ръководител на отдел "България" в Главна дирекция "Регионална политика" на ЕК, предаде “Фокус”.
Много се надявам, г-н Расмусен, да направим така и „Хемус” до нашата Варна. С тези думи премиерът Бойко Борисов се обърна към Карстен Расмусен.  Борисов изтъкна, че  автомагистралата е завършена на 94 % и по думите му "затова искат да ни отклонят от тези наши цели".
Очаква се магистрала „Люлин” в посока Перник – София да бъде открита на 15 март, а в другата посока – през май.
Според  регионалният министър Росен Плевнелиев  държавата е ускорила строителство на магистралата и така я е спасила.
„Държавата показа, че може шест пъти по-бързо и много по-коректно и точно да работи с еврофондове. Това, което днес виждаме, е, че оттук-нататък темата със строителството на магистралата в срок не стои. Обещахме до края на годината да може коли да се движат по нея – изпълнихме го. Вие виждате, ние се движим по нея. Обещахме до 15 май да бъде на 100% готова с всички документи – ще го изпълним. Нещо повече, предвиждаме към 15 март да имаме етап едно с всички необходими документи и пробно пускане на магистралата в едната посока", каза  Плевнелиев.
Той изтъкна, че през 2008 г. АМ "Люлин” е смятана за критичен европейски проект и е давана за пример как не трябва да се управляват еврофондове. Днес това не е така.
Карстен Расмусен изтъкна, че проектът „Люлин” е най-стратегическият от инвестициите, свързани с предприсъединителните фондове, и потвърди думите на Превнелиев. Според Расмусен през 2008 г. проектът е изпълвал ЕК с отчаяние, защото е бил до никъде. „ Преживяхме какво ли не през тези години, каквото можеше да се обърка – се беше объркало. Но важното е, че сега сме на успешния финал".  По думите му така трябва да се работи и по другите инфраструктурни обекти.
В момента това, което остава да се довършва, е свързано със сигурността на хората, които ще пътуват по аутобана. Става дума за маркировката, осветлението на тунелите. Ще бъдат сложени например допълнително мрежи против свличания на земни маси на няколко участъка по швейцарска технология. Трябва да бъде направено и 100 процента отводняване на магистралата.
България ще поиска от ЕИБ и Главна дирекция "Регионално развитие" на ЕК допълнително специалисти за магистрала „Струма”, стана ясно още от думите на премиера Бойко Борисов пред Карстен Расмусен.
"На 21 януари у нас ще бъде президентът на ЕИБ. Заедно с него ще искаме от ГД „Регионално развитие” и по проекта Джаспърс да ни осигурите допълнителни специалисти за магистрала „Струма”, защото тя е една от най-сложните магистрали в Европа и една от най-скъпите, каза още  Борисов.